14-15.12.2018
  • 14-15.12.2018
  • #WARSAWMUSICWEEK

Opisy Warsztatów

Udział w warsztatach jest bezpłatny.
Prosimy o uprzednią rejestrację  – ilość miejsc jest ograniczona.

Adres e-mail pro@warsawmusicweek.pl
W tytule maila prosimy wpisać nazwę warsztatu. Każda osoba może uczestniczyć w maksymalnie trzech warsztatach. 

14 grudnia 2018, piątek

1. ABC rynku muzycznego (150‘)
Od czego zacząć organizację trasy koncertowej? Jak wypromować muzykę? Kim jest booker? Czym zajmuje się A&R?
Jaka jest rola promotora? Na te i inne pytania odpowiedź znajdziecie podczas wykładu, który poświęcony będzie funkcjonowaniu branży muzycznej.
Dowiecie się, jaką drogę przechodzi muzyka od momentu pojawienia się jej w głowie autora, poprzez nagrania, promocję, koncerty,
aż po eksport muzyki poza granice Polski. Podczas wykładu dowiecie się na co uważać, a gdzie szukać swoich szans.
Otrzymacie garść praktycznych informacji, które na pewno pogłębią Waszą wiedzę o branży muzycznej!
Prowadzenie: Radek Chudzio – Fource Entertainment

2. Czy Twój występ na festiwalu showcasowym może być sukcesem? (90’)
Jak przygotować się do występu na takim festiwalu?
Na warsztatach poznacie festiwale showcase’owe z kilku perspektyw:
1. Artysty który gra i ma za sobą występy na poważnych festiwalach showcase’owych,
2. Menadżera, który sprzedaje zespół grający showcase,
3. producenta lub art directora.
Jaka droga powinna poprowadzić do momentu zwanego showcasem, oraz na co zwracają uwagę Ci, na których nam zależy?
Czego szukają producenci, co ich uwodzi w zespole, jakie atrybuty według nich świadczą o tym, że zespół sobie poradzi na ważnym i dużym festiwalu?
W trakcie warsztatu dowiecie się:
a) Od zespołów grających – o technikaliach, ułożeniu repertuaru, poznacie refleksje – co zrobili źle.
b) Od menadżerów – jak showcase przełożył się na ich rozpoznawalność, czy stanęli w obliczu sytuacji której się nie spodziewali?
Przejdziecie drogę od precyzyjnego wyboru festiwalu, przez strategiczne opracowanie repertuaru pod konkretnego odbiorcę i uruchomienie kampanii PR (szeptanej i oficjalnej) aż do zainteresowania mediów i bookerów.
Prowadzenie Karol Czajkowski – Unzipped Fly Records, 
supported by Music Export Poland

3. Jak być własnym wydawcą? Czy menedżer jest niezbędny artyście?  (90’)
Co zyskuję, co tracę, jeśli bardzo wiele rzeczy muszę zrobić samemu? Czy można w ten sposób odnieść sukces zagranicą?
Ten warsztat to wyjątkowa okazja, aby z pierwszej ręki poznać realia prowadzenia własnej drogi artystycznej w bardzo samodzielny sposób. Od stawiania pierwszych kroków aż do wydania plyty i grania koncertów. Bovska chętnie odpowie na nurtujące Was pytania i wprowadzi Was w ciekawą dyskusję na ten temat.
Prowadzenie: Bovska, 
supported by Music Export Poland

4. Jak opracować profesjonalny rider techniczny? (90’)
Jak współpracować ze ekipą techniczną, grając w różnych salach i różnych krajach?
Moduły:
1. Poznanie i wyjaśnienie pojęć scenicznych (FOH, PA, IEM, backline, risers, lightplot, itp.)
2. Ridery – jak je przygotować, żeby zagrać dobry koncert – przykłady (technical, hospitality)
3. Współpraca z ekipą techniczną w praktyce (backline, stage hands, stage manager, realizatorzy)
4. Harmonogramy czyli liczymy czas – praktyka prób: linecheck vs soundcheck, praktyka koncertów
5. Sytuacje kryzysowe: przerwanie koncertu z powodu pogody, ewakuacja sceny oraz sytuacje nietypowe
6. Indoor vs outdoor – podstawowe różnice, korzyści i zagrożenia czyli klub festiwalowi nierówny
Prowadzenie: Jan Taraszkiewicz – Taraboom
supported by Biuro Exportu Polskiej Muzyki

5. Band Building (120’)
Dobra komunikacja i umiejętna praca zespołowa skoncentrowana na wspólnym celu to jeden z ważniejszych czynników
wspierających sukces w branży muzycznej. Jest to jednocześnie jedno z największych wyzwań dla twórców i managerów.
Jaki jest klucz do bezkonfliktowej komunikacji w środowisku twórczym? Co robić, aby mieć wspólną wizję celu i strategii działania,
aby grać do jednej bramki? Jak określać swoje role i dzielić się obowiązkami? Jak tworzyć i pielęgnować ducha zespołu?
„Band Building” to napakowany współczesną wiedzą przewodnik, który pozwoli poznać niezbędne kroki do stworzenia zgranego, twórczego teamu.
Warsztat łączy kontekst branży muzycznej z praktycznymi modelami komunikacji, narzędziami biznesowymi czy psychologicznymi aspektami
pracy twórczej i managerskiej.
Prowadzenie: Magda Chołyst – Artist in Bloom

 

 

15 grudnia 2018, sobota

1. Jak pisać maile by nie lądowały w spamie (150‘)
Nie chcesz, żeby Twoje maile lądowały w spamie? Zdarzyło Ci się nie otrzymać odpowiedzi na maila?
Wiesz, co najczęściej irytuje odbiorców maili? Zapraszamy na warsztaty praktyczne w formie gry RPG z pisania maili do
różnych podmiotów np. klubów, centrów kultury, festiwali itp. Spotkanie będzie podzielone na dwie części. Pierwsza, to praca samodzielna
w parach: uczestnicy otrzymają opisane sytuacje konfliktowe, które będą musieli rozwiązać mailowo. Druga część, to sprawdzenie wszystkich zadań i ich omówienie. Warsztaty będą okazją do zdobycia wiedzy o prostych, ale nieoczywistych kwestiach, które ułatwiają nawiązywanie kontaktów i pozwalają
na uzyskanie większego feedbacku. Jak w każdej branży, również i w naszym biznesie często elementarna wiedza, stanowiąca zaplecze naszej pracy, pozostaje nieoczywistą dla osób dopiero zaczynających przygodę z music industry.
Na spotkaniu poznacie również różnego rodzaju „lifehacki”, które uczynią Waszą pracę bardziej efektywną i satysfakcjonującą.
Prowadzenie: Radek Chudzio- Fource Entertainment

2. Kultura czy kontent, tworzenie zasięgu organicznego?  (90′)
Człowiek w komunikacji w social mediach czyli jak tworzyć user-friendly content.
Analiza działań promocyjnych z perspektywy twórcy i odbiorcy,
na podstawie wybranych case studies i różnych kampanii PR w obszarze muzyki, kultury i artystów.
Prowadzenie: Cezary Chwicewski – Up to Date Festiwal

3. Projektowanie kariery w branży muzycznej. (120’)
Warsztat o planowaniu i myśleniu strategicznym dla artystów i menadżerów.
Jakie elementy powinien zawierać długofalowy plan kariery w branży muzycznej, aby zwielokrotnić szansę artysty na sukces?
W jaki sposób wyznaczać cele w branży, która bywa tak nie przewidywalna? Od czego zacząć budowanie strategii?
Jakich używać narzędzi, aby nie stracić celu z oczu i nie rozmienić się na drobne?
Jakie procesy psychologiczne i neurobiologiczne wpływają na naszą determinację, dyscyplinę i koncentrację w realizacji planów długoterminowych?
Warsztat „Projektowanie kariery w branży muzycznej” jest odpowiedzią na potrzebę posiadania jasnych struktur działania i wskazówek,
jakie kroki należy podjąć, aby zaplanować swój sukces w branży muzycznej, podchodząc strategicznie do wizji artysty i wyzwań branży muzycznej.
Warsztat adaptuje praktyczne narzędzia biznesowe do lokalnego rynku i dynamiki pracy z artystą czy zespołem, tworząc spójny i kompletny
model pomagający zrozumieć najważniejsze reguły solidnego planu i strategii na sukces w branży muzycznej
Prowadzenie: Magda Chołyst – Artist in Bloom

O NAS
Kontakt
Social Media